31 October, 2010

Tapi...Kita tak sama..


Ai sume..hehe ada lagi post waktu2 camni. Sekarang ni hujan memanjang la dari pagi sampai malam. Langit menangis bagai ingin mengadu sesuatu. Tapi aku harap hari esok ia gembira kembali. Bukan itu yang ingin aky coretkan di sini tapi cerita post lalu. Tak habis pulak. So malam ni aku nak sambung balik. Mungkin tiada siapa nak baca, tapi aku ingin coretkan sesuatu untuk tatapan aku di hari tua nanti.

Tapi... Dia tipu aku. Sedih giler la aku. Dulu dia cakap dia kelulusan IPT ni, accounting. Ada abang. Seriously aku percaya. Ye la, aku ni budak lagi. Kalau orang cerita Ultraman datang Malaysia pun aku percaya.haha.. Dia mengaku dia mula sayang aku. Sebab aku lain dari yang lain. Entah apa lah yang lainnya. Aku ni alien kot. Memang beriya la dia. Aku susah nak percaya, sebab bagi aku takkan ada cinta sejati. Perkenalan dengan lelaki membabitkan soal hati akan mampu bertahan 2-3 bulan je. Percayalah.. Lelaki kan.. Ada time2 je ingat kat kita. Hmm puas lah aku cuba nak lupakan tapi tak boleh la. Suatu hari dia beritahu yang family dia nak jodohkan dia dengan orang lain. Beriya la dia cerita kat aku. Hmm aku paling tak suka hal macam ni.. Ingat aku ni apa? Kenapa ek semua perkara jadi macam ni. Punya la bersungguh kita. Dia just beritahu dia kena ikut kehendak keluarga. Dah tu aku? Ahhh tak puas hati aku..

Aku call dia, aku beritahu dia, kenapa buat aku macam ni? Kenapa tak dari dulu je beritahu awal2. Time aku takde perasaan papepon kat dia. Aku menangis.. Aku beritahu dalam keadaan aku menangis. Hancur lagi perasaan. Argghhhh.. Bengong la aku.. Kenapa dulu aku tak permainkan je hati dia. Inikah balasan aku. Aku cuba control rindu aku tapi tak boleh. Alasan yang dia berikan langsung aku tak boleh terima. Memang kita tak sama. Tak sama apa? Agama? sama. Islam dua-duanya Alhamdulillah. Sebab aku Melayu dan dia India. Ok. Fine.. Parents dia risau kalau berkahwin nanti tak lama. Orang Melayu selalu bercerai. Memang kalau kita bukak paper,kes syariah melibatkan artis Melayu or siapa2 yang berketurunan Melayu bercerai. Dalam usia beberapa bulan berkahwin apatah lagi yang dah lama berkahwin pun boleh bercerai. Sampai macam tu sekali orang luar fikir pasal orang Melayu. Terkedu aku..

Aku mula berfikir. Adakah dia bukan jodoh aku? Siapa jodoh aku sebenarnya? Adakah aku terdesak mencari pasangan hidup? Hello...aku ingin mencari teman. Untuk aku berkongsi rasa,perasaan. Yes,I admit, I need a Man. Lantak la orang nak cakap aku apa!! Bukan dia tahu apa aku rasa. Berkahwin bukan mudah. Berkahwin bukan dalam perancangan aku 2-3 tahun ni. Aku masih muda lagi..huhu.. Mr.B confused. Diluah mati mak,di telan mati bapak. Biar lah..

Tak lama lepas tu, dia mesej. Mintak sambung balik.. Eeeee geramnya aku. Ingat aku ni wayar ke,boleh sambung2. Hmm memang aku sayang dia. Benci manalah mulut aku cakap,tapi hati? hmm ok. Aku go on balik. Aku cuba. Aku consider. Sebulan bertahan.. Ku sangka panas hingga ke petang......

No comments:

Post a Comment